Nedostaje mi


Nostalgija je za budale koje su je izmislile da im uvijek nešto iz prošlosti nedostaje.

Meni nedostaje miris mamine kuhinje, miris kestena u jesen, drače u proljeće. Nedostaje mi par godina koje su proletile preko dva dugmeta, baš kao pjesma Erase and Rewind.
Nedostaje mi, da kad vežem pertle me ne steže stomak i prebacuje se preko farmerica ili da od grudi jedva vidim vrhove prstiju. Dobro, možda pretjerujem, ali nedostaje mi ta minijaturna perspektiva gdje sam prije mogla da vidim crvene mašnice na žutim, lakiranim baletankama. Mama ih je kupila za priredbu, najbitniju od svih priredbi. 25 Maj, 1986 ili ’87, evo razmišljam. Možda je i ’88. Pored svih vanškolskih aktivnosti, silovanja glasa u horu, folklor je bio bitan. Još kad zapadneš među više djevojčice u generaciji, onda ti ne gine da igraš crnogorsko kolo. Ja mrčo, narodna crnogorska nošnja, lakirane baletanke, još je samo falilo da brkove sučem. To mi kolo ne nedostaje. Nedostaje mi 25.05. i crno-bijela Titina slika.
Nedostaje mi Grundig Tv iz dnevne sobe i Rudi Končar iz dječije, lampaš, koji jedino pali kad ga par puta krhneš odozada, da profercera. Nedostaju mi Nadrealisti, barem jednom sedmično. Nedostaje mi da me stari pošalje u prodavnicu po pive, jer treba da krene utakmica. Nedostaje mi sevdalinka u autu, gdje tata vozi Skodu, a mama ima narandžastu, kratku kosu, kao Annie Lenox.
Nedostaju mi roditeljski derneci, nedostaje mi da ih vidim sretne, mog oca koji opijen kao Supermen kunja na stolu, dok ostali ukućani zabavljaju goste. Nedostaju mi komšije u poznijim godinama koji u prugastim pidžamama prave sklekove na balkonu. Nedostaje mi kad uđem u zgradu da se ljudi ne pozdravljaju. Ovdje uglavnom sklanjaju pogled ili glume kao da te nema. Nedostaje mi bezbrižnost, Lu papirnate lutke, lastiš, zelene jabuke, proljev, rupa na tenisici, kasetaš u autu, modrice na nogama i izgrebana koljena s trostrukim krastama.
Nedostaje mi momenat u kojem mogu reći da me nije sramota kad sam nostalgična za dobrim stvarima iz prošlosti, a to je upravo sada.

2 thoughts on “Nedostaje mi

  1. sun July 27, 2011 / 9:30 am

    moras mi obecati da cemo, barem jednom, fizicki zajedno tumarati po prostoru cije vrijeme tako bolno (meni) opisujes….

Leave a Reply

