Nada


slika

I sve je počelo sa umornom, slomljenom i već obeshrabrenom nadom. Šta ako mi nije suđeno? Od momenta kad počnemo da se nadamo, do samog ispunjenja zadanog, toliko toga iskrsne na putu, a u svaku prepreku gledaš kao u ponor, a onda hrabreći sebe, tražiš umornim očima tanke puteve oko jame, kratice, klečiš, cupkaš u mraku, govoriš nepozatim jezicima razne molitve, trpiš, ali ustrajavaš.

I tako svaki mjesec, dođe dan, kad saviješ glavu i pustiš da ono što ti je suđeno upravlja tobom. Bol, osjećaj gubitka, ranjivosti, neshvaćenosti, dizanje ruku od ideje, traženje novih ciljeva, ali ona je tu uz tebe, kao žig duboko u koži, grub, rezbaren, pričajući svoju priču.

Ali ipak, koliko god tanka kao plamen izgarajuće svijeće, počne da krijesi u mraku ta plavičasta nada, kao mrtvačkim dahom da se mota oko nogu, gušeći prethodno rođeni strah, taman kada misliš da si pao, gurne te snažnim rukama naprijed.

Tu je uz tebe noćima kad zuriš u slabo osvijetljen strop, tražeći utvare noći, brojeći minute, čekajući vješticu kao u dječijoj bajalici. Leži, istom ravnodušnošću pomirena, možda malo i prkosnija, snažnija, ta ista nada nad mojim slomljenim tijelom. Okrećem joj leđa, stišćem oči i zamišljam na momenat da sam na drugom mjestu, ali ona me dodirne dugim, hladnim prstom i probudi me i sna, vraćajući me u moru jave.

I tako, iz dana u dan, ostvarujući jedan po jedan cilj, sitnim, mravljim koracima, idemo rame uz rame, ona i ja. Kad je teško, ne kaže mi da neće boljeti, nego me drži za ruku i govori – Idi dalje! I ja kao vojnik po naredbi, bojeći se, ako joj se suprotstavim, mogu da izazovem slijed nemilih događaja. Ja krenem dalje.

I ne treba je gubiti, jer to je kao da izgubiš najboljeg prijatelja. Pitaš ga često za savjet, ali isto tako ga i ne poslušaš, a ipak je s tobom tu kada je teško. I upravo zbog toga, zbog momenata u kojima nam umije biti teško, kao da gubimo dah, kad nam stvari ne idu od ruke, kad stvari koje želimo se sruše kao kula od pijeska, ona je neodvojivi dio nas, motor sa malo benzina, uvijek spreman da putuje dalje.

 

Leave a Reply

