Maštaj, sanjaj i budi ono što jesi!


U nastojanju da budemo ono što nismo, izgubili smo bitku sa suštinom i dodir sa onim što jesmo.

E.S. Džaferi

a9968d877fa0fe8e7ceaca220a6ab5c8

Uvijek sam sanjarila i nikad nisam bila vezana za jedan san. To nije za ljude koji rado govore da su im krila polomljena i da ne vide kako mogu da idu dalje kroz život maštajući i farbajući svakodnevnicu iskrom sna. Svaki san je putovanje, ideja, leptirić, recka na drvetu, zaljubljivanje u ostvarenje i buđenje. Shvatiš da ne sanjaš u momentu kada misliš da ti se svijet počinje rušiti…

Zašto pričam o snovima?

Jer mi dozvoljavalju da me drugi ne ometaju. To se nekada svede na šetnju od stana do posla. Maštam o tome da imam više vremena za porodicu, da se češće viđam s drugaricama, o tome da bih voljela jednog dana da nešto za sebe radim, da barem godišnje promjenim Sarajevo za neku destinaciju na kojoj nisam u životu bila. Voljela bih da ponovno učim, i ne misleći samo na fakultet. Ovaj put bih fakultet mijenjala konkretnim zanatom ili zanatima. To je vilajet u kojem bi opet bila pomalo sama sa sobom i maštala prethodno pobrojane stvari.

I onda nastupi ta svakodnevnica…

I zaveže mi svileni šal i gurne me kao slona u radnju s porcelanom. Osjećam nelagodu, potrebu da ne budem tu, okružena istim, dosadnim, opterećenim i nenačitanim, bezobraznim i bezobzirnim, nesputanim i primitivnim, čemernim i jadnim, nespokojnim i neupokojenim, egocentričnim i ekcentričnim, introvertnim i ekstrovertnim tipovima koji nisu načisto sa sobom. I tako ti prođe pola života ubjeđujući sebe da si normalan, dok se liječiš od nesanice, anksizonosti, oslabljelog rada štitne žlijezde, prekomjernih kilograma, apatije i „zlopatije“ koju si putem fasovao, neostvarenih ambicija, odgođenih putovanja, propuštenih prilika i na kraju, neostvarenih snova. Izgleda da smo tehnološki napredovali, ali civlizacijski smo napravili par stotina koraka unazad.

A snovi?

Oni su balon u koji se redovno vraćam, kao Gustav, vukući svoj kišni oblak nad glavom, najviše bivajući svoja, a najmanje tuđa. Skidam svoj plašt umorne superjunakinje, mutavo razmišljajući o svemu, ostavljajući sa strane svakodnevnu nepravdu, poneke teške riječi, umor i moj vlastiti kukavičluk da pružim otpor onome što mi smeta. Grlim samo dobre strane svakodnevnice, dječije osmjehe, šašave  i pismene komentare muža, dobre odlomke knjige koji me tjeraju da plačem, naša zajednička putovanja iz dnevne sobe preko okeana, ali ne i nazad, moju potrebu da kupujem cipele, snove i ostvarenja moje prijateljice koja sadi maline, moje druge poznanice s kojom svakih malo namaštan novi biznis, proljetni kumulus koji nas proganja kroz Vilsonovo, u momentima kad nam se ne nosi kišobran i tako dalje i tako redom.  Oni su moje NE svemu što ne mogu sama da pobjedim, a što bih rado da promjenim, moja skrivena emocija i nasmijani brk, koji čuvam za ljude koje nisam dugo vidjela ili one koje neću više nikada vidjeti….

2 thoughts on “Maštaj, sanjaj i budi ono što jesi!

  1. mirjana krstic May 26, 2015 / 1:51 pm

    snivati nam je srecom moguce stalno,ne birajuci vreme ni mesto…za realizaciju po kojeg sna nazalost,treba nam mnogo stosta”(…ali ti si bar ostvarila jedan veeeeeliki i najlepsi san i to u duplikatu!:))) za ostale snove samo budi strpljiva…imas s kim da se za njih boris i stitis ih od onih koji ne umeju da sanjaju…ta pozitivna energija tvoje male “barke” naduvavace jedra za plovidbe u buduce, lepse trenutke i,krajeve…drzim vam fige!

    • paprika77 May 26, 2015 / 1:54 pm

      Nadamo se, maštamo, glasno pričamo, valjda će nas pogledati ta sreća.

Leave a Reply

