Da li da vjerujem u slučajnosti?


1280-zen-steve-jobs-innovation-silicon-valley

Pjevušim pjesmu poslije tuširanja, par minuta nakon toga palim radio. I ide ista pjesma na radiju. Što bi se u današnje vrijeme moderno reklo – najež! Dešavao se, nerjetko, mnogo puta taj fenomen na relaciji mene i radio prijemnika. Prirodno je da sam mislila da imam neku „telepatsku“ vezu sa tranzistorom. Nikada nisam ni pomislila da bi se play lista mogla snimiti i vrtiti svako jutro u isto vrijeme, na istom mjestu….Nikada mi nije palo na um da sam naučila napamet riječi pjesme, da se ponašam po istom obrascu i da nisam vidovita. Okey, sad kad sam to sebi objasnila, idem dalje.

Dešavalo se da ne srećem neke ljude dugo vremena. Šta znači dugo? Pa neke i preko više od godinu, dvije, nevažno. I baš kad se fokusiram na tu osobu, eto ti nje. Ovo nije slučaj sa tranzistorom i ne hodam istom stazom, gdje od kuće do posla sam skoro sigurna da ću sretati iste ljude. Šta je u pitanju – podudarnost?

Uvijek sam željela da živim „vani“. Nisu me fascinirali mali gradovi, šta više, gušili su me. Uvijek sam htjela da budem dio vasione, a ne kuće na kraju ulice. Desio se rat, odselila sam u drugu državu. Pazi šta želiš iliti predodređenje?

Bilo je i situacija kada su me ljudi znali povrijediti. Šta da radiš, odeš bez rasprave, nema svrhe da se vučeš za ruke i rukave i da molimo jedne druge za oprost. Vremenom su se otvarale situacije gdje su te osobe tražile oprost. Smaranje?

Otputuješ na daleko putovanje, fasciniran dobrim društvom, ljudima koje prvi put srećeš i zbog kojih se smiješ neprestano. Ne želiš momenta da spavaš, crpiš njihovu energiju i vjerovatno oni tvoju. Vaše sudbine u određenom momentu budu obilježene istim pečatom. Sa tog putovanja poznajem još tri osobe koje su postale majke blizanaca, baš kao i ja. Fascinantno?

Već dugo vremena ne vjerujem u podudarnosti. Možda su naše sudbine kao valovi koji se na nemirnom moru posredstvom struja i vjetra sudaraju i razmjenjuju informacije. Možda se tu rađaju naša silna podudaranja, iscrtavanja zajedničkih tangenti. Da li se zbog određenih događaja lako predajemo ili padamo na šarm besmislene podudarnosti koja se desila u određenom momentu, pa postajemo opsjednuti istom, vjerujući u nju kao u slučajnost koja se sa razlogom baš nama desila.

Ako bismo pričali o podudarnostima, onda bi vas svojom teorijom umlatili fizičari sistemom kvantne mehanike, povezanošću čestica atoma na velikim razdaljinama.Oni tvrde da kada dvije čestice jednom dođu u kontakt, nakon toga bez obzira na udaljenost i vrijeme, one zauvijek ostaju povezane, tako da će prije ili kasnije ponovo doći u interakciju.

U našem životu su izvjesne dvije tačke – rođenje i smrt. Ono između što ne zovemo životom, a bit će da ga živimo, radije nazivamo sudbinom koja nam je predodređena.

Mireći se sa „određenošću“ izvjesne sudbine, rijetko se usuđujemo da vjerujemo u slobodnu mišljenja, življenja i djelovanja, mijenjanja, uticanja, donošenja odluka. Ja vjerujem da između tačke (A) rođenja i tačke (B) smrti postoji toliko vezivnog tkiva, a to su naši akti, izbori, djelovanja, osjećanja, razmjene energija – pozitivne i negativne, donošenje odluka, povlačenja, naše pobune, pobjede, padovi, kao i naša sposobnost da primimo određenu energiju, konvertujemo istu i odašiljamo ju dalje. Sposobnost da učimo, da naučimo ili nemogućnost istog. To su naša jasna predodređenja, toliko energetskih paleta kojima oslikavamo naše sudbine. I da, vjerujem da u sklopu tog našeg delanja dolazi do odgovora. Energija odgovara na naša traženja. Nisam slučajno pala, bila sam padu sklona, nisam slučajno voljela, u stanju sam da volim, nismo se slučajno sreli, povezale su nas naše energije….i mogla bih do sutra.

Svaki događaj u našem životu vuče sa sobom neke druge događaje. Naravno, na nama je kako će se one dalje razvijati, u našu korist ili na našu štetu, ili se neće uopšte razviti. Da li vjerovati u slučajnosti ili uzročno-posljedične veze?

Ako hodamo poznatom stazom u sutonu, pola toga ipak nećemo razaznati. Taj dio neosvjeljenog krajolika iz kojeg nam u susret idu novi doživljaji, osobe ili neki događaji nisu prepušteni intenzitetu promjenjivog vjetra, a niti je njegovo djelovanje prepušteno slučajnosti, zar ne?

Leave a Reply

